door Francois » zo nov 08, 2015 17:38
door Renske Pruijt » di nov 17, 2015 14:57
door Francois » di nov 17, 2015 22:49
Renske Pruijt schreef:Maar we zijn onderling wel heel open naar wat onze honden hebben en kunnen krijgen. Dat kan de indruk geven dat er veel mis is met tollers.
Renske Pruijt schreef:Je kunt op de sites van de club en van de vereniging kijken naar aangesloten fokkers. Dan weet je zeker dat je niet met een broodfokker te maken krijgt en is de kans op erfelijke problemen kleiner. Maar het zijn en blijven levende wezens er kan dus altijd iets mee zijn een goede fokker zal zijn/haar uiterste best doen problemen te voorkomen of je al bij aanschaf voor te lichten en zodat je weet wat je moet doen mocht zich toch een probleem voordoen.
Ga vast kennismaken met verschillende fokkers en kijk welke er bij je past.
door Gerja » za nov 21, 2015 00:16
door Mariëtte » di feb 02, 2016 19:13
Gerja schreef:Voor een aantal rasspecifieke aandoeningen is inmiddels een DNA-test ontwikkeld. Daarnaast zijn tollers gevoeliger voor sommige auto-immuunziektes. Ik weet niet precies waar je wat hebt gelezen? En ik zit al jaren op het Duitse tollerforum maar heb je nog niet voorbij zien komen.
door Ingrid » di feb 02, 2016 19:39
door Mariëtte » di feb 02, 2016 20:40
Ingrid schreef:toch kan ik me wel vinden in het feit dat mensen schrikken als ze zien, hoeveel testen er voor tollers bestaan.
Hiermee wil ik niet zeggen dat je niet moet testen en ben ik zeker voorstander om de rasspecifieke testen te laten uitvoeren.
Waar ik wel een beetje moeite mee heb, is dat bij de Nederlandse Toller Club een aantal ziektes vermeld staan, die fokker gerelateerd zijn. Moet een puppykoper bv weten hoe Herpes in elkaar zit en wat de behandeling hiervoor is?
Ik kan me echt voorstellen dat mensen die op zoek zijn naar een pup, schrikken als ze op de button "gezondheid" klikken en daar 40 items zien staan die betrekking hebben op gezondheid.
Ik weet niet hoe jullie daar over denken?
door Ingrid » di feb 02, 2016 21:05
Mariëtte schreef:Eerlijkheid voorop, dat altijd, maar ik me je gevoel wel voorstellen. Tot nu toe merk ik niet dat mensen zich erdoor af laten schrikken, want ik krijg meerdere malen per dag pupaanvragen
door Helma » di feb 02, 2016 22:08
door Gerja » di feb 02, 2016 22:49
door Ingrid » ma feb 08, 2016 16:06
door Monique-010 » di feb 09, 2016 09:51
door Ingrid » di feb 09, 2016 13:31
Monique-010 schreef:Ik was afgelopen weekend op een speurweekend en daar was iemand die eerst ook interesse had in een toller maar die had contact gehad met een toller fokker uit Friesland/Groningen en die had het hem afgeraden om een toller te nemen, volgens deze fokker wordt het ras kapot gefokt en krijgen ze rond de leeftijd van 4/5 jaar kanker, toen was ik wel even stil
door Gerja » di feb 09, 2016 23:08
door Monique-010 » di feb 09, 2016 23:39
Gerja schreef: Ik geloof er eerlijk gezegd niet zo veel van.
door Gerja » wo feb 10, 2016 08:45
door RoEs » wo feb 10, 2016 14:02
Gerja schreef:In Friesland zitten geen tollerfokkers, in Groningen zijn er 2. En ik geloof niet dat 1 van hen dit gezegd heeft. Maar beide zijn lid van dit forum dus daar zijn we snel achter [SMILING FACE WITH SMILING EYES]
door Neekster » wo feb 10, 2016 19:26
door Gerja » wo feb 10, 2016 20:38
Neekster schreef:Nee, ik heb dat ook niet gezegd, hoor.
Keer terug naar Aanschaf Tollerpup
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 0 gasten