Doorgaan naar inhoud

Forumoverzicht Registreren Help ZoekenInloggen

Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen | Toon nieuwe berichten | Bekijk je eigen berichten |

Top 10 redenen om geen toller te nemen

Hier kunnen (toekomstige) pupkopers vragen stellen over de aanschaf van een pup en informatie verkrijgen. Dit forumonderdeel is openbaar en toegankelijk voor gasten.
Forumregels
Plaats een reactie
10 berichten • Pagina 1 van 1
  • Antwoord met een citaat

Top 10 redenen om geen toller te nemen

Berichtdoor Kelly » vr nov 08, 2013 22:12

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=lAY9hPKhV_s
Denk dat er aan de opvoeding wel wat schort dus dat het lang niet zo erg hoeft te zijn met goede training/opvoeding, maar wel een leuk filmpje :)
Kelly
Super Toller

Berich.: 312
Aantal tollers: 1

Re: Top 10 redenen om geen toller te nemen

Berichtdoor rpvanoirschot » za nov 09, 2013 00:04

Geinig filmpje maar ze hadden wel even de haren bij zijn oren mogen plukken.
Groetjes.
Rob.

Onze hond is geen hond, onze hond is een Toller !
rpvanoirschot
Mooiste Toller 2016!

Berich.: 2019
Aantal tollers: 0
  • Website

Berichtdoor Caroline » ma dec 23, 2013 00:20

Inderdaad een grappig filmpje. Maar eigenlijk herken ik Luna in veel dingen helemaal niet. Ze is juist in huis heel erg rustig en braaf. Nu mag bij ons dat gespring over de banken ook niet trouwens..... (Luna heeft een mand en een eigen deken, alleen als die deken op de bank ligt mag ze erop). Maar eigenzinnig en slim zijn ze natuurlijk! (Voor ons zijn dat juist weer redenen om wel voor een toller te gaan..... ;) ).
Caroline
Tollerpuppy

Berich.: 16

Berichtdoor Maeve » ma dec 23, 2013 23:24

Nou..ik vind deze hond juist behoorlijk rustig voor een Toller? Of zijn die van mij dan zo vreselijk dol? Vooral buitenshuis, daar zijn ze echt wel wat enthousiaster in het apporteren van een balletje hoor. Het idee is leuk maar vind het beeldmateriaal niet echt overtuigend :D

Oh en ik vind een tennisbal apporteren niet vallen onder werk "these dogs have lots of drive and need to work"
Afbeelding
Maeve
Het zonnetje in huis

Berich.: 5634
  • Website

Berichtdoor Peter » ma dec 23, 2013 23:33

Maeve schreef:Oh en ik vind een tennisbal apporteren niet vallen onder werk "these dogs have lots of drive and need to work"

Want? Een hond ziet verschil tussen werk en spel bij het gebruik van een dummy en een bal? Het doel is toch hetzelfde, terugbrengen naar de baas?

Nolan doet dat met een dennenappel trouwens, dan is hij helemaal verloren zeker EKsmile
Afbeelding
Peter
Forumtoller van 2014

Berich.: 891

Berichtdoor Maeve » ma dec 23, 2013 23:45

Peter schreef:
Maeve schreef:Oh en ik vind een tennisbal apporteren niet vallen onder werk "these dogs have lots of drive and need to work"

Want? Een hond ziet verschil tussen werk en spel bij het gebruik van een dummy en een bal? Het doel is toch hetzelfde, terugbrengen naar de baas?

Nolan doet dat met een dennenappel trouwens, dan is hij helemaal verloren zeker EKsmile

Mwah, die bal komt niet veel nadenken aan te pas lijkt me. Het is vooral leuk vanwege het rennen. Als ik 10 keer een dummy gooi in dezelfde richting en op dezelfde afstand dat ook niet echt een uitdaging, die uitdaging moet je als baas zelf toevoegen aan de training.
Afbeelding
Maeve
Het zonnetje in huis

• Website

Berichtdoor Peter » di dec 24, 2013 00:08

Maeve schreef:Mwah, die bal komt niet veel nadenken aan te pas lijkt me. Het is vooral leuk vanwege het rennen. Als ik 10 keer een dummy gooi in dezelfde richting en op dezelfde afstand dat ook niet echt een uitdaging, die uitdaging moet je als baas zelf toevoegen aan de training.

Ik zie de link niet EKsmile Die bal kun je toch net zo goed in een andere richting gooien? Ik gooi die dingen vaak genoeg het bos in, achter struiken, in hoog gras enzo. Een hond ziet echt niet het verschil tussen een bal en een dummy. Ik denk trouwens ook niet dat een hond een bal haalt voor het rennen, dan zou hij wel gewoon gaan rennen, het gaat om het apporteren, met een doel dus. En dan zie ik dat net zo als werken met een dummy.

Een bal neemt gewoon makkelijker mee dan een dummy. Die dennenappel is nog makkelijker trouwens, want die zoekt hij ter plekke op :ymhug:
Afbeelding
Peter
Forumtoller van 2014

Berich.: 891

Berichtdoor Maeve » di dec 24, 2013 00:29

Peter schreef:
Maeve schreef:Mwah, die bal komt niet veel nadenken aan te pas lijkt me. Het is vooral leuk vanwege het rennen. Als ik 10 keer een dummy gooi in dezelfde richting en op dezelfde afstand dat ook niet echt een uitdaging, die uitdaging moet je als baas zelf toevoegen aan de training.

Ik zie de link niet EKsmile Die bal kun je toch net zo goed in een andere richting gooien? Ik gooi die dingen vaak genoeg het bos in, achter struiken, in hoog gras enzo. Een hond ziet echt niet het verschil tussen een bal en een dummy. Ik denk trouwens ook niet dat een hond een bal haalt voor het rennen, dan zou hij wel gewoon gaan rennen, het gaat om het apporteren, met een doel dus. En dan zie ik dat net zo als werken met een dummy.

Een bal neemt gewoon makkelijker mee dan een dummy. Die dennenappel is nog makkelijker trouwens, want die zoekt hij ter plekke op :ymhug:

Ik zie de link tussen een tennisbal en (jacht)training sowieso niet ;) Met een bal spelen is hier gewoon vrijuit spelen, rennen en je energie kwijt kunnen. Bij jachttraining zijn toch echt andere regels. De hond mag niet inspringen, niet kauwen op de dummy, moet netjes afgeven etc. Dat lijkt me toch wat meer training voor de hond (en dus mentaal bezig zijn) dan een tennisbal apporteren. Hier zien ze dat verschil ook prima. Met een dummy gaan ze niet om zoals ze met een tennisbal omgaan.
Afbeelding
Maeve
Het zonnetje in huis

• Website

Berichtdoor rpvanoirschot » di dec 24, 2013 01:40

Maeve schreef:
Peter schreef:

Ik zie de link tussen een tennisbal en (jacht)training sowieso niet ;) Met een bal spelen is hier gewoon vrijuit spelen, rennen en je energie kwijt kunnen. Bij jachttraining zijn toch echt andere regels. De hond mag niet inspringen, niet kauwen op de dummy, moet netjes afgeven etc. Dat lijkt me toch wat meer training voor de hond (en dus mentaal bezig zijn) dan een tennisbal apporteren. Hier zien ze dat verschil ook prima. Met een dummy gaan ze niet om zoals ze met een tennisbal omgaan.

Ook bij een tennisbal apporteren kun je dezelfde regels hanteren. Wanneer ik een tennisbal gooi stel ik soms ook de regels in. Blijven zitten totdat ik het teken geef dat zij de bal mag gaan halen. De bal ook netjes voorbrengen en aan mij afgeven. Dus om dit nu af te doen als zomaar even een tennisbal te apporteren vind ik iets te makkelijk. ;)
Groetjes.
Rob.

Onze hond is geen hond, onze hond is een Toller !
rpvanoirschot
Mooiste Toller 2016!

Berich.: 2019
Aantal tollers: 0
  • Website

Berichtdoor Maeve » wo dec 25, 2013 02:22

rpvanoirschot schreef:Ook bij een tennisbal apporteren kun je dezelfde regels hanteren. Wanneer ik een tennisbal gooi stel ik soms ook de regels in. Blijven zitten totdat ik het teken geef dat zij de bal mag gaan halen. De bal ook netjes voorbrengen en aan mij afgeven. Dus om dit nu af te doen als zomaar even een tennisbal te apporteren vind ik iets te makkelijk. ;)

Dan vind ik het ook al meer als training klinken ja. Maar dat doet de hond in dat filmpje niet, die is gewoon met een bal aan het spelen. En niet dat daar iets mis mee is hoor, dat doen ze hier ook dagelijks. Maar ik vind het geen vervanging voor training en hoop ook dat mensen die illusie niet zullen hebben bij een Toller met een behoorlijke dosis werklust.
Afbeelding
Maeve
Het zonnetje in huis

• Website

Plaats een reactie
10 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Aanschaf Tollerpup