Denk dat er aan de opvoeding wel wat schort dus dat het lang niet zo erg hoeft te zijn met goede training/opvoeding, maar wel een leuk filmpje

door Kelly » vr nov 08, 2013 22:12
door rpvanoirschot » za nov 09, 2013 00:04
door Caroline » ma dec 23, 2013 00:20
door Maeve » ma dec 23, 2013 23:24
door Peter » ma dec 23, 2013 23:33
Maeve schreef:Oh en ik vind een tennisbal apporteren niet vallen onder werk "these dogs have lots of drive and need to work"
door Maeve » ma dec 23, 2013 23:45
Peter schreef:Maeve schreef:Oh en ik vind een tennisbal apporteren niet vallen onder werk "these dogs have lots of drive and need to work"
Want? Een hond ziet verschil tussen werk en spel bij het gebruik van een dummy en een bal? Het doel is toch hetzelfde, terugbrengen naar de baas?
Nolan doet dat met een dennenappel trouwens, dan is hij helemaal verloren zeker
door Peter » di dec 24, 2013 00:08
Maeve schreef:Mwah, die bal komt niet veel nadenken aan te pas lijkt me. Het is vooral leuk vanwege het rennen. Als ik 10 keer een dummy gooi in dezelfde richting en op dezelfde afstand dat ook niet echt een uitdaging, die uitdaging moet je als baas zelf toevoegen aan de training.
door Maeve » di dec 24, 2013 00:29
Peter schreef:Maeve schreef:Mwah, die bal komt niet veel nadenken aan te pas lijkt me. Het is vooral leuk vanwege het rennen. Als ik 10 keer een dummy gooi in dezelfde richting en op dezelfde afstand dat ook niet echt een uitdaging, die uitdaging moet je als baas zelf toevoegen aan de training.
Ik zie de link nietDie bal kun je toch net zo goed in een andere richting gooien? Ik gooi die dingen vaak genoeg het bos in, achter struiken, in hoog gras enzo. Een hond ziet echt niet het verschil tussen een bal en een dummy. Ik denk trouwens ook niet dat een hond een bal haalt voor het rennen, dan zou hij wel gewoon gaan rennen, het gaat om het apporteren, met een doel dus. En dan zie ik dat net zo als werken met een dummy.
Een bal neemt gewoon makkelijker mee dan een dummy. Die dennenappel is nog makkelijker trouwens, want die zoekt hij ter plekke op
door rpvanoirschot » di dec 24, 2013 01:40
Maeve schreef:Peter schreef:Maeve schreef:Mwah, die bal komt niet veel nadenken aan te pas lijkt me. Het is vooral leuk vanwege het rennen. Als ik 10 keer een dummy gooi in dezelfde richting en op dezelfde afstand dat ook niet echt een uitdaging, die uitdaging moet je als baas zelf toevoegen aan de training.
Ik zie de link nietDie bal kun je toch net zo goed in een andere richting gooien? Ik gooi die dingen vaak genoeg het bos in, achter struiken, in hoog gras enzo. Een hond ziet echt niet het verschil tussen een bal en een dummy. Ik denk trouwens ook niet dat een hond een bal haalt voor het rennen, dan zou hij wel gewoon gaan rennen, het gaat om het apporteren, met een doel dus. En dan zie ik dat net zo als werken met een dummy.
Een bal neemt gewoon makkelijker mee dan een dummy. Die dennenappel is nog makkelijker trouwens, want die zoekt hij ter plekke op
Ik zie de link tussen een tennisbal en (jacht)training sowieso nietMet een bal spelen is hier gewoon vrijuit spelen, rennen en je energie kwijt kunnen. Bij jachttraining zijn toch echt andere regels. De hond mag niet inspringen, niet kauwen op de dummy, moet netjes afgeven etc. Dat lijkt me toch wat meer training voor de hond (en dus mentaal bezig zijn) dan een tennisbal apporteren. Hier zien ze dat verschil ook prima. Met een dummy gaan ze niet om zoals ze met een tennisbal omgaan.
door Maeve » wo dec 25, 2013 02:22
rpvanoirschot schreef:Ook bij een tennisbal apporteren kun je dezelfde regels hanteren. Wanneer ik een tennisbal gooi stel ik soms ook de regels in. Blijven zitten totdat ik het teken geef dat zij de bal mag gaan halen. De bal ook netjes voorbrengen en aan mij afgeven. Dus om dit nu af te doen als zomaar even een tennisbal te apporteren vind ik iets te makkelijk.
Keer terug naar Aanschaf Tollerpup
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast